Blog - refleksje

Wyświetlono rezultaty 11-16 z 16.

FATE - rozważania nad terminologią [część druga]

25-11-2010 21:08
14
Komentarze: 7
W działach: FATE, refleksje
FATE - rozważania nad terminologią [część druga]
[Jeśli podbał ci sie tekst, zrób radochę autorowi i zobacz oryginalny wpis]   Ponad miesiąc temu podjąłem na blogu próbę stworzenia jednolitej, polskiej terminologii systemu FATE. Chciałem, żeby polska społeczność graczy, MG i twórców gier opartych na FATE miała swoją wspólną płaszczyznę w postaci spójnego tłumaczenia najważniejszych pojęć występujących w grze. W ten sposób dałoby się w przyszłości uniknąć problemów z różnym nazewnictwem i tym samym ułatwić nowym osobom zapoznanie się z polskimi publikacjami opa...

FATE - rozważania nad terminologią

18-10-2010 22:04
15
Komentarze: 45
W działach: FATE, refleksje
FATE - rozważania nad terminologią
[Jeśli podobał ci się tekst, zrób radochę autorowi i zobacz oryginalny wpis]  Ostatnio sporo siedzę w mechanice FATE – czytam podręczniki, przyglądam się różnym rozwiązaniom i nawet gram korzystając z niektórych zasad. Myśląc o małej popularności tego prostego systemu w naszym kraju i czytając wpisy blogowe nielicznych RPGraczy posługujących się FATE'em doszedłem do jednego wniosku – przydałaby nam się jednolita, polska terminologia.Wiadomo – FATE3 nie doczekał się żadnego polskiego przekładu (jeszcze!) i całą sprawę utrudnia fakt, że jest...

KB#13: Ilustracje w RPG

23-08-2010 23:26
12
Komentarze: 1
W działach: blog karnawał, systemy autorskie, D&D, refleksje
KB#13: Ilustracje w RPG
[Jeśli podobał ci się tekst, zrób radochę autorowi i zobacz oryginalny wpis]  Kolejna edycja Karnawału przynosi bardzo ciekawy temat – ilustracje w grach fabularnych. Rzeczywiście, żaden podręcznik nie może się obyć bez grafik i nawet systemy autorskie starają się dogonić swoich komercyjnych braci wstawiając do PDFów chociaż kilka ilustracji. Bez odpowiednich obrazków w podręczników niektóre systemy byłby obdarte z klimatu (lub zostałyby odebrane przez fanów zupełnie inaczej). Czy Monastyr zostałby uznany za RPGa o świetnym klimacie g...

Coś się dzieje w Krakowie!

28-05-2010 21:10
12
Komentarze: 1
W działach: klub fantastyki, zdjęcia, refleksje
Coś się dzieje w Krakowie!
Był czas, że mój rodzinny Kraków zajmował zaszczytne miejsce na mapie ciekawych miejsc związanych z fantastyką i grami fabularnymi. Odbywał się tu jeden z największych konwentów i kilka mniejszych, które gromadziły sporą liczbę fanów z całego kraju. Przyznam, że załapałem się jedynie na końcówkę tego złotego okresu - ostatnie Krakony i resztkę innych konwentów. Być może dlatego już w czasach "posuchy" interesowałem się różnymi formami integracji miłośników fantastyki. Do niedawna w Krakowie działało prawie niezależnie kilka mniejszych i większych grup, które starały się jakoś działać z...

Krótka historia pewnej społecznościówki

19-05-2010 21:23
8
Komentarze: 2
W działach: rpg, komentarze, refleksje
Krótka historia pewnej społecznościówki
Już ta wieść dawno do wszystkich dotarła - serwis Ning.com, popularny kreator społecznościówek, wprowadza obowiązkowe opłaty. Pisał o tym Khaki na swoim blogu, jednocześnie przepraszając wszystkich tych, którzy skusili się Ninga i spróbowali go wykorzystać jako alternatywa dla forum dla grupy rpgowej. No cóż... Ja się skusiłem i teraz przychodzi mi pożegnać się ze swoim tworem, dlatego też postanowiłem w kilku słowach uwiecznić naszą małą społecznościówkę. Przy czym nie mam za złe Khakiemu, że polecał akurat Ninga - któż mógł przewidzieć, że aku...

Gracza przygotowanie do sesji

27-01-2010 19:34
5
Komentarze: 0
W działach: refleksje
Nietrudno zauważyć, że przez większość czasu mojego RPGrania przypada mi rola Mistrza Gry, a znacznie rzadziej gracza. Zresztą chyba bardziej naturalnie czuję się w roli prowadzącego, ale miła odmiana od czasu do czasu bardzo się przydaje. Dlatego z radością powitałem propozycję grania w Legendę Pięciu Kręgów. I choć jeszcze trochę czasu upłynie nim zasiądziemy do gry ale ja już "nakręcam się" i we własnym zakresie przygotowuję się do gry. Bo przecież nie tylko MG ma poświęcać czas na przygotowanie - gracze też mogliby dać coś od siebie. czytaj dalej