Blog - blog karnawał

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 15.

KB #28: Jaką rolę pełnią rasy w RPG?

01-03-2012 16:24
9
Komentarze: 0
W działach: blog karnawał, refleksje
KB #28: Jaką rolę pełnią rasy w RPG?
W ostatnim momencie postanowiłem przyłączyć się do 28 edycji Karnawału Blogowego. Tym razem Neurocide proponuje rozprawić się z rasami w grach RPG. Temat stary jak nasze hobby, ale również niezwykle wdzięczny, bo absolutnie każdy gracz i MG miał z nim do czynienia. Spróbujmy się przyjrzeć temu jaką rolę pełnią rasy w grach RPG. Pominę kwestię estetyki poszczególnych ras o czym ciekawie pisał już Gerard. Chodzi mi bardziej o to w jaki sposób gracze postrzegają rasy w grach RPG, jaki mają one wpływ na ich wybory podczas tworzenia postaci i oczywiście w jaki sposób wpływają one na...

KB #27: Po co komu ta osobowość?

31-01-2012 09:46
8
Komentarze: 0
W działach: blog karnawał, refleksje
KB #27: Po co komu ta osobowość?
Zrobiłem sobie stanowczo za dużą przerwę od Karnawału Blogowego więc w ostatnim momencie dorzucę swoje 3 tys. znaków do dyskusji. W nowym roku zastanawiamy się nad osobowością, czyli dlaczego gracz powinien mieć powód do zabijania smoków i ratowania księżniczek. Jak słusznie zauważa Blanche potrzeba tworzenia osobowości postaci przylgnęła do RPG-ów zupełnie naturalnie. To trochę tak jak z historią - skoro gra fabularna symuluje fantastyczny świat, to jego mieszkańcy muszą posiadać cechy osobowości, skomplikowaną psychikę i generalnie być ludzcy w 100% (no chyba, że...

KB#16: Prehistoryczne scenariusze

14-12-2010 21:55
14
Komentarze: 4
W działach: blog karnawał, sesje, Warhammer, Zew Cthulhu
KB#16: Prehistoryczne scenariusze
[Jeśli podobał ci się tekst, zobacz inne na Bałaganie - blogu o RPG i fantastyce] Jak zwykle na sam koniec i tym razem spóźniony wpis na karnawał blogowy. Jakoś byłem przekonany, że kończy się dopiero jutro. W ten sposób to pierwsza edycja, na którą się nie wyrobiłem. Tym razem mówimy o scenariuszach - czas więc na kilka wynurzeń z cyklu "moje przygody".Jestem dosyć ciężkim przypadkiem eRPeGowca - po raz pierwszy zagrałem mając jakieś osiem, albo dziewięć lat. Pomijając kwestie tego, czy to dobry wiek na inicjację w grach fabularnych, rozrywka ta pochłonęła mnie zupełnie do tego stop...

KB#15: Realizm - pierwsza konwencja

10-11-2010 20:48
7
Komentarze: 0
W działach: blog karnawał, Warhammer
KB#15: Realizm - pierwsza konwencja
[Jeśli podbał ci sie tekst, zrób radochę autorowi i zobacz oryginalny wpis] W obecnej edycji karnawału, zajmującej się realizmem w grach fabularnych, przeważają głosy potępiające próby oddania realizmu w czasie sesji. I w sumie nic dziwnego – nie ma chyba rodzącego więcej patologii podejścia do grania i przedstawiania świata w jakim żyć mają Bohaterowie Graczy. W zdecydowanej większości przypadków realizm w RPG przyjmuje formę szeregu utrudnień dla graczy, które mają na celu oddanie świata rzeczywistego w świecie gry. Dotyczy ono w pierwszej kolejności za...

Wyniki ankiety Karanawału Blogowego

14-10-2010 23:42
8
Komentarze: 0
W działach: blog karnawał, komentarze
Wyniki ankiety Karanawału Blogowego
[Jeśli podobał ci się tekst, zrób radochę autorowi i zobacz oryginalny wpis]  Ledwo wczoraj pisałem, jak to na wyścigi z czasem starałem się dopełnić obowiązku zagłosowania w ankiecie podsumowującej pierwszy rok Karnawału Blogowego, a dziś już można zobaczyć pierwsze wyniki na blogu Borejki. Nie mogłem nie wykorzystać tej okazji żeby się trochę polansować!Ze wstępnych wyników wygląda na to, że trzy z moich karnawałowych tekstów zostały docenione (choć ten na dziesiątą edycję nie miał konkurencji, więc cóż się dziwić). Są to:wpis na drugą edycję, w kt&oac...

W sprawie ankiety Karnawału Blogowego

13-10-2010 20:04
12
Komentarze: 1
W działach: blog karnawał, komentarze
[Jeśli podobał ci się tekst, zrób radochę autorowi i zobacz oryginalny wpis] Praktycznie w ostatnim momencie udało mi się zagłosować w ankiecie podsumowującej pierwszy sezon Karnawału Blogowego. Za nami 12 edycji – mniej i bardziej udanych – więc taka forma oceny pracy blogerów jest jak najbardziej wskazana. Jednak zebranych wpisów z całego roku była ponad setka i przypomnienie sobie wszystkich wpisów zajęło mi kilka dni (z tego prawie połowę przeczytałem na ekranie telefonu komórkowego!). Nie zdziwię się, jeśli okaże się, że w ankiecie...

KB#14: Religie w RPG

11-10-2010 21:50
9
Komentarze: 4
W działach: blog karnawał, komentarze, FATE, Monastyr
KB#14: Religie w RPG
[Jeśli podobał ci się tekst, zrób radochę autorowi i zobacz oryginalny wpis] O tym, że religia w grach fabularnych jest problematyczne powiedziano w tej edycji karnawału już nie raz. Rzeczywiście, wierzenia w większości settingów są jeszcze jednym elementem tła, który można wpleść do scenariusza dla podkreślenia specyfiki przedstawionego świata. Kultu są źródłem mocy, stają się zarzewiem konfliktów, lub stanowią punkt zaczepienia dla przygody, lub określonego wątku w scenariuszu. Poza tym gracze rzadko kiedy przejmują się religią, chyba że...

Antologia Karnawału Blogowego

26-09-2010 12:01
8
Komentarze: 4
W działach: blog karnawał, komentarze
Antologia Karnawału Blogowego
[Jeśli podobał ci się tekst, zrób radochę autorowi i zobacz oryginalny wpis]   Do 13 października można głosować w ankiecie Karnawału Blogowego. Przypomnę, że KB to inicjatywa blogowa, polegająca na tworzeniu wpisów blogowych na zadany temat. Co miesiąc mamy inny temat i innego prowadzącego. Obecnie trwa już 14 edycja Karnawału, więc erpegowi bloggerzy dają pokaz publicystycznych umiejętności już ponad rok. Dlatego też Borejko postanowił uczcić okrągłe 12 miesięcy zbierając najlepsze wpisy Karnawałowe z całego roku i publikując je w formie PDF (a może nawet POD)...

KB#13: Ilustracje w RPG

23-08-2010 23:26
12
Komentarze: 1
W działach: blog karnawał, systemy autorskie, D&D, refleksje
KB#13: Ilustracje w RPG
[Jeśli podobał ci się tekst, zrób radochę autorowi i zobacz oryginalny wpis]  Kolejna edycja Karnawału przynosi bardzo ciekawy temat – ilustracje w grach fabularnych. Rzeczywiście, żaden podręcznik nie może się obyć bez grafik i nawet systemy autorskie starają się dogonić swoich komercyjnych braci wstawiając do PDFów chociaż kilka ilustracji. Bez odpowiednich obrazków w podręczników niektóre systemy byłby obdarte z klimatu (lub zostałyby odebrane przez fanów zupełnie inaczej). Czy Monastyr zostałby uznany za RPGa o świetnym klimacie g...

KB#12: Kraina snów zamknięta w k12

22-07-2010 23:09
1
Komentarze: 2
W działach: blog karnawał, systemy autorskie
KB#12: Kraina snów zamknięta w k12
[oryginany wpis znajdziecie na Bałaganie]   Jak już zapewne domyślasz się, choć to wydawać się może absurdalne, jestem jednym z onejrów. Teraz czas na słowa do których zmierzałem od początku naszej rozmowy –Ty również jesteś onejrem, a ja mam zaszczyt powitać cię w Yltekh – Krainie Snów zamkniętej w dwunastościanie. Powyższy fragment pochodzi z autorskiej gry RPG (roboczo zatytułowanej Oneida), którą pisałem będąc jeszcze w liceum. System miał opowiadać o snach, a gracze mieli wcielać się w postacie onejrów, mistycznych i...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.