» Blog » Monastyr News #7
22-11-2011 09:42

Monastyr News #7

W działach: monastyr news, Monastyr, Portal | Odsłony: 2

Monastyr News #7

[Jeśli podobał ci się tekst, zobacz inne na Bałaganie - blogu o RPG i fantastyce]

 

Stanowczo zbyt dużo czasu minęło od ostatniej odsłony monastyrowych wieści. Z drugiej strony nie działo się przez ten czas aż tak wiele. W ramach powrotu cyklu mały zbiór tego, co udało mi się wychwycić przez ostatnie tygodnie - mam nadzieję, że przyda się fanom Monastyru (i nie tylko).


Miejmy nadzieję, że z miesiąca na miesiąc wieści będzie coraz więcej, co będzie można odczytać jako rychłe nadejście nowej edycji i renesans tego systemu. Trzymam kciuki.
 

[Jeśli podobał ci się tekst, zobacz inne na Bałaganie - blogu o RPG i fantastyce]

Komentarze


Feniks
   
Ocena:
0
No zobaczymy ciezko widze szanse na ozywienie systemu ale jak sie uda to swietna sprawa.
22-11-2011 18:45
   
Ocena:
0
Krzyże?
22-11-2011 20:14
Umbra
   
Ocena:
0
Feniks: czemu ciezko? Jak dla mnie Monastyr pozostaje jednym z najlepszych systemow rpg w jakie gralem a gralem (khem khem;) w sporo. Osobiscie znam ludzi ktorzy czytali ksiazke dla klimatu a nie grrali i nie graja w rpg. Poza tym mysle ze dalej jest sporo fanow tego systemu w kraju nadwislanym. Ja zawsze nim bede, Monastyr rulez :)
22-11-2011 20:43
Feniks
   
Ocena:
0
Tu nie chodzi o to, że podręcznik jest zły tylko o to, że sporo ludzi straciło zaufanie, że linia wydawnicza będzie wspierana. Po szumnych zapowiedziach ukazały się 4 podręczniki do Monastyru. Przez to właśnie że dużo ludzi kupiło do poczytania, a nie do pogrania nie sprzedawały się dodatki. Nie mniej jednak trzymam kciuki bo byłem zagorzałym fanem systemu i wciąż jeszcze mam iskierkę nadziei, że się uda.
22-11-2011 23:45
Indoctrine
   
Ocena:
+1
Raczej się uda, w końcu jest to jeden z kultowych polskich erpegów.
Monastyr 2.0 trafi do starych fanów, a nowa, lepsza forma pozwoli na zdobycie nowych.

Osobiście nie przepadam za takimi klimatami, dlatego nie grałem, ale system jest jak najbardziej ciekawie napisany.
23-11-2011 08:47
Feniks
   
Ocena:
0
Pytanie czy bedzie grywalny? Bo o to najbardziej rozchodzilo sie krytyka, ze mechanika nie odzwierciedlals tego co sugerowaly opisy z podrecznika. Wyleczylem sie z optymizmu jak chodzi o monastyr choc nie mislbym przeciwko aby portak udowodnil ze sie myle.
23-11-2011 10:11
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
No mechanika RPG to raczej pięta Achillesowa Portalu :)
Neuro - do poczytania, NST - do pośmiania się, Monastyr - szał mnie ominął jakoś. Włąśnie, bo niegrywalne to było.
23-11-2011 14:53
Indoctrine
   
Ocena:
0
Wydaje mi się, że po takim czasie betatestów, na pewno mechanika też będzie dopracowana :) W końcu autorzy chyba zdają sobie sprawę, że to był jeden z ważniejszych minusów jakie fani przytaczali.

Poza tym, to system o statusie może nie "legend", ale niewiele mu do takiego brakuje. To pozwala na trochę większą swobodę w wydawaniu ;)
23-11-2011 15:01
Feniks
   
Ocena:
0
Jakich betatestow? Z tego co mi wiadomo to prace nad systemem staly a nie byly w zadnej fazie betatestow.
23-11-2011 16:51
Darken
   
Ocena:
0
Feniks, jako osoba zaangażowana w starym teamie nie powinieneś siać defetyzmu. :)
23-11-2011 20:55
Feniks
   
Ocena:
0
Jaki tsm defetyzm raczej ostrozny realizm. jak mowie msm nadzieje ze trzewik nas zaskoczy
23-11-2011 21:14
Umbra
   
Ocena:
0
Etam, jak dla mnie mechanika jest najmniej wazna, liczy sie pomysl, klimat, koncepcja. A te sa swietne, wiec szwankowalo to co bylo imo zbedne.
Pozdro.
23-11-2011 23:22
Indoctrine
   
Ocena:
0
@Feniks

Sugerujesz, że 2.0 wydany jest ot tak, po napisaniu, bez żadnego sprawdzania? Nie chce mi się wierzyć ;)

@bohomaz

Są mechaniki, które rzeczywiście można sprawdzić czy działają, jedynie na podstawie obliczeń. Rozwiąże to na pewno kwestie logiki, ale niekoniecznie ergonomii. Tak było z moją mechaniką kosmiczną, działała, ale była niewygodna. Zrobiłem dużo cięż i choć straciła z 20% elementów, stała się w miarę szybka i wygodna :)

24-11-2011 08:54
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Tak, podejscie "matematyczne" widac i u Ignacego i u Indoctrine :)
Malo w tym zrozumienia dla mechanicznych potrzeb graczy :)
24-11-2011 09:01
raskoks
   
Ocena:
0
Fenix, Darken - pamiętam, że tak 2 lata temu prowadziliście cąły projekt Monastyru 2. Później przestąłem sie interesować. Wiem tylko że Trzewik to przejął czy coś? O co biega - bo wtedy pracę nad tym szły dość sprawnie - i działo się.
24-11-2011 12:18
Feniks
   
Ocena:
0
Ogolnie w skrocie rozminelismy sie z ignacym w oczekiwaniach na czym nasza rola miala polegac w calym projekcie wiec dalidmy spokoj.
24-11-2011 13:26
Darken
   
Ocena:
0
Chcieliśmy daleko idących zmian w mechanice, dodania wielu nowoczesnych rozwiązań. Ignac nie. Jest tradycjonalistą.
24-11-2011 17:02
raskoks
   
Ocena:
0
faktycznie ciekawe - aż żałuję że na bieżąco nie śledziłem co tam się działo :P Nie wszystkei wasze pomysły mi się podobały - ale ogólnie pchaliście to do przodu.
25-11-2011 12:00

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.